Social Media, Uncategorized

Πώς να ξεχωρίσετε στον ψηφιακό κόσμο (και όχι μόνο). – Α’ μέρος.

Σε ένα κόσμο που σχεδόν όλα είναι κορεσμένα με μια πληθώρα επιλογών, οι πιθανότητες να ξεχωρίσει κάποιος δεν είναι οι ευνοϊκότερες. Στο άρθρο αυτό, συνοψίζω κάποιες βασικές αρχές για μεγαλύτερη επιτυχία όταν δημιουργούμε περιεχόμενο (content) ψηφιακά.

1. Κρατήστε το περιεχόμενο απλό.
Η απλότητα αποδεικνύεται πολύτιμη και σημαντική γιατί έχει τη δύναμη να πείθει σε αγοραστικούς όρους. Καταλαβαίνουμε πιο εύκολα κάτι που είναι απλό, που είναι γραμμένο ή σχεδιασμένο με απλό τρόπο. Για παράδειγμα, λαμβάνουμε καλύτερη εμπειρία χρήσης από ένα website που δε μας μπερδεύει. Ένα video στα Social Media, που επεξηγεί με απλό τρόπο τις υπηρεσίες της εταιρείας, μεταδίδει πιο εύκολα το μήνυμά της. Ακόμα και ένα άρθρο (όπως αυτό εδώ), όταν γραφτεί με απλό τρόπο, έχει περισσότερες πιθανότητες να διαβαστεί από περισσότερο κόσμο. Προσοχή όμως, κάπου εδώ υπάρχει παγίδα. Το περιεχόμενο πρέπει να είναι απλό, όχι απλοϊκό, γιατί στην περίπτωση αυτή γίνεται ευτελές!

2. Η πρώτη και η τελευταία εντύπωση μετράει.
Η επιστήμη των Συμπεριφορικών Οικονομικών υποστηρίζει μέσα από έρευνες και εκτεταμένα πειράματα ότι η εντύπωση που δίνεις, τόσο στην αρχή αλλά περισσότερο στο τέλος, έχει καθοριστική σημασία για το οτιδήποτε. Για παράδειγμα, αν μια διαφήμιση, ένα video στα Social Media ή μια παρουσίαση μιας ιδέας, μας αφήσει μια ευχάριστη εμπειρία, αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να κερδίσουμε τον υποψήφιο πελάτη ή χρήστη.

3. Πείτε το μήνυμά σας με μια ιστορία.
Όλοι μας έχουμε την εμπειρία, βρισκόμενοι σε μια παρέα να ακούμε κάποιον φίλο μας να διηγείται μια ιστορία και οι υπόλοιποι να κρέμονται από τα χείλη του. Η εμπειρία της εξιστόρησης (storytelling) είναι σημαντική γιατί μας δημιουργεί συναισθήματα ή μας κάνει να ταυτιστούμε με την πλοκή. Όσο πιο καλός στην τέχνη της αφήγησης είναι κάποιος τόσο πιο μεγάλη η επίδραση.  Η εξιστόρηση είναι σημαντική γιατί μπορεί να μεταφέρει ένα μήνυμα με ένα συναισθηματικό τρόπο. Έχει μεγαλύτερη επίδραση από ένα ψυχρό μήνυμα που απλά θα αναφέρει κάποιες πληροφορίες της διαφημιζόμενης επιχείρησης. Ένα παράδειγμα είναι τα videos της Lacta με τις ιστορίες έρωτα και αγάπης.
Αυτές είναι οι πρώτες 3 βασικές αρχές που πρέπει να ληφθούν υπόψη για τη δημιουργία αποτελεσματικού περιεχόμενου στο Digital Marketing. Μπορούν όμως να εφαρμοστούν και σε οποιοδήποτε άλλο επαγγελματικό χώρο αρκεί να γίνει με προσοχή και γνώση. Για παράδειγμα μπορούν να εφαρμοστούν στην εκπαίδευση, με σκοπό τη βαθύτερη σύνδεση του εκπαιδευτή με τους μαθητές του.

Author


Avatar