Company, Social Media

Αύξησε τις Πωλήσεις σου στο Facebook με Αυτές τις 4 Ψυχολογικές Αρχές.

Όσοι ασχολούνται με τα social media λατρεύουν να βλέπουν τις δημοσιεύσεις τους να έχουν αλληλεπίδραση (με τη μορφή σχολίων, likes ή κοινοποιήσεων). Όσο πιο μεγάλη η αλληλεπίδραση τόσο πιο πιθανό είναι να φτάσει το μήνυμα της δημοσίευσης στο κοινό σου αλλά και να αυξήσει τις πωλήσεις σου. Για να έχουν όμως τα posts επιτυχία είναι σημαντική η κατανόηση της ψυχολογίας του καταναλωτή-χρήστη, τί του τραβάει την προσοχή και τα κίνητρα που τον οδηγούν στην απόφαση αγοράς. Η μελέτη της ψυχολογίας δίνει τα κατάλληλα εφόδια για να κατανοήσεις το αγοραστικό σύμπαν του κοινού σου και οι γνώσεις που μπορείς να αντλήσεις είναι πολύτιμες για την επιτυχία των δημοσιεύσεων. Οι 4 αρχές που περιγράφονται παρακάτω έχουν επιστημονικά αναγνωριστεί για την αποτελεσματικότητα τους και μπορείς να τις εντάξεις μελλοντικά στη στρατηγική σου:

1. Το λιγότερο είναι… περισσότερο. Σύμφωνα με την αρχή αυτή, και παραφράζοντας τον ψυχολόγο Barry Schwartz, οι καταναλωτές μπορεί να αναζητούν πολλές επιλογές αλλά στην ουσία θέλουν λίγες. Ο λόγος είναι ότι οι πολλές επιλογές μπερδεύουν την τελική αγοραστική απόφαση του καταναλωτή, ενώ οι λίγες επιλογές κάνουν την απόφαση αγοράς πιο πιθανή. Παράδειγμα εφαρμογής στο facebook Ένα παράδειγμα βασισμένο στην αρχή αυτή είναι να δημοσιεύεις εικόνες που δείχνουν το πολύ 3 προϊόντα. Ενώ σε μια δημοσίευση με πολλά προϊόντα, υπάρχει ο κίνδυνος, οι χρήστες να αποπροσανατολιστούν και εν τέλει να μην δώσουν σημασία στη δημοσίευση γιατί δεν υπάρχει εστίαση.

2. Σπανιότητα. Οτιδήποτε είναι σπάνιο δημιουργεί αξία στα μάτια των καταναλωτών. Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχει βαθιά μέσα μας η επιθυμία να το αποκτήσουμε και να ανήκουμε σε αυτούς τους λίγους που το έχουν. Παράδειγμα εφαρμογής στο facebook Μία κοινή τακτική στις δημοσιεύσεις είναι η χρήση φράσεων όπως «Περιορισμένα κομμάτια» ή «Μόνο Χ κομμάτια είναι σε απόθεμα». Η φράση θα πρέπει να είναι σε σημείο που να διαβάζεται εύκολα. Όμως, χρειάζεται προσοχή διότι η τακτική της σπανιότητας πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο με διαφανή και ειλικρινή τρόπο σχετικά με το απόθεμα. Αν η τακτική αυτή χρησιμοποιηθεί σκόπιμα και ανεύθυνα θα θεωρηθεί ανήθικη και παραπλανητική από το κοινό. Αυτό θα βλάψει την αξιοπιστία σου και θα χαθεί η εμπιστοσύνη του κοινού.


3. Πλαισίωση. Είναι μια τεχνική όπου η ίδια πληροφορία παρουσιάζεται με διαφορετικό τρόπο και προκαλεί διαφορετικά συναισθήματα. Ο σκοπός αυτής της τεχνικής είναι να μεταφέρει στο κοινό το μήνυμα με έναν τρόπο που τους βοηθάει να επιλέξουν πιο εύκολα. Παράδειγμα εφαρμογής στο facebook Έστω ότι ένα προϊόν απευθύνεται σε ένα κοινό που τρέφεται υγιεινά και αναζητά τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά. Ο στόχος είναι το κοινό να δώσει σημασία στο διατροφικό πλεονέκτημα που έχει το συγκεκριμένο προϊόν. Τι μπορείς να κάνεις; Διατυπώνεις την πληροφορία όπως δείχνει το παράδειγμα Β. Και μαντέψτε, λειτουργεί.
         Α                                         Β


4. Κοινωνικά πρότυπα. Η αρχή αυτή σύμφωνα με τον Robert Cialdini συνοψίζεται στο ότι όσο περισσότεροι άνθρωποι βρίσκουν κάποια ιδέα σωστή, τόσο πιο σωστή είναι η ιδέα. Όταν είμαστε αβέβαιοι για κάτι, τότε είμαστε πιο δεκτικοί στο να κάνουμε αυτό που κάνουν οι πολλοί. Η αντανακλαστική μας αντίδραση είναι να επηρεαστούμε θετικά για ένα προϊόν όταν άλλοι το έχουν εγκρίνει. Παράδειγμα εφαρμογής στο facebook Αν ο στόχος σου είναι το κοινό να προσέξει το προϊόν σου, μια καλή ιδέα είναι να αναφέρεις στη δημοσίευση πόσοι έχουν ήδη επιλέξει ή προτιμήσει το προϊόν. Αυτή η αναφορά, δημιουργεί μια ασφάλεια στην απόφαση αγοράς.




Συμπέρασμα
Αυτές οι αρχές βοηθούν στο να συνδεθείς με το κοινό σου σε ένα συναισθηματικό επίπεδο. Είναι αρχές που έχουν σημαντική επιρροή όταν χρησιμοποιούνται μεθοδευμένα και με ειλικρίνεια, με γνώση και με διαρκή προσαρμογή στα δεδομένα και το κατάλληλο κοινό. Το σημαντικό είναι να τεστάρονται συνεχώς και ο καθένας να παρατηρεί τί λειτουργεί καλύτερα και τί όχι για την περίπτωση του.

Author


Avatar